סוף מעשה בחכמת רבים תחילה

נכתבע"י ב יום רביעי, 2 אוקטובר, 2019 ב

סוף מעשה בחכמת רבים תחילה

הנחיית קבוצות גדולות ככלי ארגוני לניהול בתנאי אי וודאות 

 

עד לפני שלושה עשורים, בפקולטות לניהול ולייעוץ ארגוני, לימדו אותנו שלבעיות יש פתרונות! נתנו לנו כלים ושיטות ונטעו בנו ביטחון עצמי שאנו חדים, חכמים ומלומדים ונדע את התשובה הנכונה. תשובה שתזכה אותנו במוניטין נכסף של מנהלים (או יועצים) מצוינים  שמביאים ערך ללקוחות ולבעלי המניות.

 

ניהול חובק עולם

בעשורים האחרונים, הגלובליזציה נעשתה נגישה כל כך שאפילו שתיית קפה הפכה להתלבטות בלתי נגמרת. הזמן בו אנשים התלבטו בין קפה שחור לנס קפה נעלם. היום הבחירה היא בין מאות קפסולות בתערובות שונות ובטעמים שונים.

איך יצרן הקפה יידע מה לייצר? איך הוא ידע מה אנשים יאהבו פחות ומה יקנו יותר?

 

גם ניהול תעשיית האופנה יצאה מהליין הישן שלה. פעם קניית בגדים נעשתה, במקרה הטוב, פעמיים בשנה. בחורף ובקיץ. קולקציה אחת לעונה. המבחר היה מצומצם והעלות גבוהה. פריטים היו תלויים בארון במשך שנים.

 

היום? בגדים מתכלים. חברת ZARA  הצליחה להפוך לרשת האופנה המצליחה בעולם בזכות מלאים קטנים וקולקציות שמתחלפות כל שבועיים- שלושה. למעשה, כל מערך הפיתוח והשיווק של החברה ניזון ממידע שנאסף און ליין לגבי מה לקוחות מבקשים בחנות בכל פינה בגלובוס.

 

איך לקוחות בוחרים מה לבקש? נערות רואות יוטיוברית נחשבת לובשת חולצה פרחונית אדומה, למחרת הן רוצות כזו בחנות.

 

כמויות הידע, הנתונים והאפשרויות גדלו במידה כזו, שיותר ארגונים מבינים שהתשובה הנכונה לא נמצאת במוח אחד חכם, מלומד ובעל ניסיון ככל שיהיה, אלא שהיא נמצאת באוסף של מוחות. הרבה מאוד מוחות שאפשר לזמן לחדר אחד ולהגיע בעזרתן לתובנות ומסקנות מקדמות.

 

אצלי הכול בחדר

העולם הדינאמי הביא עמו שאלות דינאמיות. איך נערכים לניהול בתנאי שיבוש מתמיד? בקצב שינויים מסחרר? במצב של השפעות גומלין חוצות יבשות תוך ניהול מדיד שצריך להוביל תוצאות?

 

אין לזה תשובה פשוטה, אבל יש לזה כלים שעובדים !

כשיודעים לכנס אנשים רבים יחד, לחשיבה ויצירה משותפת, מגיעים לפתרונות פורצי דרך,  ובזמן יישום מהפכני. איך זה קורה? על ידי הנחייה קולקטיבית של כל המערכת. כל בעלי העניין וכל מי שצריך ליישם את התובנות, נמצאים כולם באותו החדר.

 

התחום של הנחיית קבוצות גדולות התפתח בעולם, ב- 30 שנה האחרונות, מתוך צורך של אנשים שהרגישו שהשיטות הישנות לניהול, לשינוי ולהנעת אנשים לא מספיקות להם.

אנשים יצירתיים, חדורי התלהבות, החליטו שחייבת להיות דרך אחרת והם מצאו אותה. הם גיבשו שיטות להפגיש אנשים רבים ולארגן את "חכמת ההמונים" במגוון טכנולוגיות כמו:

Open Space Technolog (מרחב פתוח)

Appreciative Inquiry (חקר מוקיר)

Un-Conference

World Café

Dragon Dreaming

Art of Hosting

 

הנחיית קבוצות גדולות מאפשרת ליצור מציאות חדשה בזמן קצר ובהסכמה רחבה. חמושים "במשקפים מיטיבות " אנחנו:

  • מתבוננים על מה שעובד טוב בארגון.
  • מתמקדים בעתיד חיובי, בחלומות ובשאיפות של הארגון.
  • חוקרים איזה פוטנציאל עוד לא מימשנו.
  • משוחחים באותנטיות, בפתיחות ובהרבה הערכה וכבוד זה לזה.
  • מעודדים מנהיגות עצמית ולקיחת אחריות על רעיונות ויוזמות לשינוי.
  • מקדמים יחד שינויים פורצי דרך בזמן קצר ובאפקטיביות גבוהה

 

והתוצאות? מדברות בעד עצמן!

  • חברה קיצרה תהליך של הצעת מחיר ללקוחות מ- 3 ימים ל- 3 שעות!
  • חברה שאחרי שלוש שנות סטגנציה עסקית ואין ספור שעות חשיבה על פתרונות עסקיים, הגיעה למסקנה, בפורום מנהלים מורחב, שהבעיה טמונה בתרבות של חשיבה שלילית והחלה לשנות את השיח משלילי לחיובי.
  • חברה שגיבשה תכנית אסטרטגית על ידי מומחים אבל לא ידעה איך ליישמה. באמצעות עבודה עם "כל המערכת בחדר", בתוך כמה שבועות נבנתה תכנית יישום, עם צוותי משימה חוצים ארגון. התכנית יושמה והחברה נמכרה בהצלחה תוך שנה וחצי. בהתאם לתכנית האסטרטגית.

 

רוצים לשמוע עוד על הנחיית קבוצות גדולות?

צרו קשר –

רתם עפר . 0544612617. Rotem.od@gmail.com

רוצים ללמוד אתנו איך עושים את זה? הצטרפו לתכנית להנחיית קבוצות גדולות הנפתחת בתל אביב בנובמבר 2019  לחצו על כאן לפרטים המלאים

Comments are closed.